X
تبلیغات
رایتل

مجله ورزشی

مجله ورزشی - اخبار و اموزش حرفه ای ورزش ها

عادت کردن به ورزش

بیایید به ورزش عادت کنیم

 

هیچ کس نمی‌تواند با این جمله مخالفت کند که اگر می‌خواهید وزن‌تن کم شود باید ورزش کنید. اما خیلی از ما به دلیل تنبلی، بی‌حوصلگی، پرمشغلگی یا هر بهانه دیگر از انجام ورزش طفره می‌رویم، نخوردن غذا و رژیم غذایی را بر انجام ورزش ترجیح می‌دهیم حال آنکه هیچ راهی برای کاهش وزن موفق بهتر از فعالیت جسمانی و ورزش نیست.

 

کارشناسان می‌گویند ورزش باید مانند خیلی از کارهای دیگر مثل درس خواندن، غذا خوردن، انجام امور بهداشتی و... بخشی از برنامه‌های روزمره ما باشد یعنی مانند مسواک زدن ملزم به انجام آن باشیم. و البته از انجام آن لذت ببریم نه اینکه با سختی و مشقت خود را مجبور به انجام آن کنیم. شروع روز با ورزش بهترین زمان برای عادت کردن به ورزش است. اما اگر نمی‌توانید هر زمانی که برایتان مقدور است کمی ورزش کنید وسط روز بعدازظهر و حتی عصر.

 

بیایید ورزش را کار روزمره خود کنیم همه ما می‌دانیم اگر خواب بد و نامناسبی داشته باشیم هورمون‌هایی که مسوول کنترل اشتها در ما هستند هم دچار تغییراتی می‌شوند و ورزش صبحگاهی روی ساعت بیولوژیک بدن تاثیر گذاشته و موجب بهتر شدن خواب ما می‌شو. بنابراین خواب خوب به کنترل تعادل هورمونی که کنترل کننده اشتها هستند کمک شایانی می‌کند. یکمطالعه تازه نشان می‌دهد ورزش یوگا (یک فعالیت جمعی صبح‌گاهی) می‌تواند از افزایش وزن در سنین میانسالی جلوگیری کند. افرادی که وزن طبیعی دارند به انجام یوگا می‌پردازند، کمتر از افرادی که این ورزش را انجام نمی‌دهند کمتر به اضافه وزن مبتلا می‌شوند.

 

بیایید به ورزش عادت کنیم

 

اگر واقعا قصد دارد وزن‌تان را کم کنید 60 تا 90 دقیقه هر روز هفته ورزش کنید. سعی کنید ابتدا از 10 دقیقه و چند بار در روز شروع کنید. اگر می‌خواهید شروع به ورزش کنید اول به این نکات توجه کنید. · با پزشک خود مشورت کنید. اگر مبتلا به اضافه وزن هستید بیماری‌های قلبی، فشارخون بالا، کلسترول بالا عوامل خطری هستند که شما را تهدید می‌کند. پس قبل از شروع ورزش حتما از پزشک تاییدیه بگیرید.

 

با پیاده‌روی شروع کنید روزانه 10 تا 15 دقیقه پیاده‌روی کنید و به تدریج آن را به 20 و 30 دقیقه افزایش دهید. · با موسیقی ورزش کنید اگر دوست دارید روزی آرام را شروع کنید علاوه بر اینکه به پیاده‌روی می‌روید یک موسیقی آرام را به همراه داشته باشید و با آن شروع به ورزش کنید. آخر هفته به تعطیلات ورزشی نروید ورزش کردن آخر هفته لذت دیگری دارد چراکه با فراق بال می‌توانید به انجام هرگونه ورزش دلخواه بپردازید. اگر قرار باشد ورزش جزیی از فعالیت روزه شود پس آخر هفته‌ها هم نباید از این امر مستثنا باشد. با دوستان خود قرار بگذارید، کوه‌نوردی، اسکی، پیاده‌روی جمعی و مشارکت فرزندان و همسر، بازی‌هایی که در آن دویدن و پریدن است از جمله ورزش‌های شادی‌آور و نشاط‌آور و خاطره‌انگیز برای شا و خانواده‌تان است.

تاریخ ارسال: 1395/01/12 ساعت 12:00 | نویسنده: رضا | چاپ مطلب
نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد