مجله ورزشی

مجله ورزشی - اخبار و اموزش حرفه ای ورزش ها

مجله ورزشی

مجله ورزشی - اخبار و اموزش حرفه ای ورزش ها

کوهنوردی در تابستان

کوهنوردی,کوهنوردی در تابستان

 

از امروز که اول هفته است، فرصت دارید برای کوهنوردی آخر هفته خود را آماده کنید. کافیست سری به کوه‌های اطراف شهرتان بزنید تا یک روز آرام، زیبا و دلنشین را در کوه تجربه کنید. با این حال دقت کنید که وقت مفید کوهنوردی شما در تابستان، قبل از میانه روز و تند شدن آفتاب است. بنابراین، هر چه زودتر راهی کوهستان شوید، کمتر خسته و گرمازده می‌شوید. حتی اگر از امنیت کوهستان های اطراف محل زندگی‌تان اطمینان دارید، می‌توانید با یک گروه حرفه‌ای از یک شب قبل راهی کوهستان شده و صبح روز بعد را در کوهستان آغاز کنید!

 

 

تجهیزات یادتان نرود؟

 

1) فلاسک مناسب: یک نوشیدنی خنک در کوه می تواند حکم کیمیا را داشته باشد. چیزی که انرژی شما را چند برابر می کند و خستگی تان را از بین می برد. فلاسک را داخل یک کاور عایق قرار دهید تا دمای آن در طول روز ثابت بماند.

  

2) وعده اضافه: مدت برنامه شما هر چه باشد، باید یک وعده غذای بیشتر همراه خود داشته باشید. بهتر است این غذا کنسروی باشد و البته کالری بالایی هم داشته باشد. مطمئن باشید یک کنسرو اضافه کوله پشتی تان را سنگین نخواهد کرد اما در عوض گرسنه ماندن در کوه ممکن است به قیمت زندگی تان تمام شود!

 

3) قمقه آب بزرگتر: نوشیدن آب کافی می تواند روند چرخش خون شما را مناسب تر کند و در مقابل، کم آبی، شما را خسته، خواب آلوده، گرما زده و بی رمق می کند. بنابراین برای کوهنوردی در هوای گرم، قمقمه بزرگتری را انتخاب کنید.

 

4) چراغ قوه: اگرچه که تابستان روزهای بلندتری دارد و احتمالا به تاریکی بر نخواهید خورد، اما به هر حال چراغ قوه جزء لاینفک کوله پشتی هر کوه نوردی است و ممکن است در شرایط بحرانی نجات بخشتان باشد. به خصوص اگر خیال دارید سحرگاه تان را در کوه بگذرانید.

 

5) پریموس و ظرف: فلاسک شما هر چقدر خوب باشد باز ظرفیت محدودی دارد. بنابراین همراه داشتن چراغ گاز مناسب در بیتوته های اجباری می تواند کارساز باشد. اگر از مدل های گازی استفاده می کنید با خود یک یا دو شمع بهمراه ببرید. گاز در سرما یخ می زند و حرارت شمع در زیر آن می توان به توان حرارتی آن کمک کند.

  

6) قطب نما: حتی اگر نقشه مناسب از منطقه ای که قصد صعود از آن را دارید در دست نباشد، قطب نما کمک تان می کند که راه را بهتر پیدا کنید.

 

7) ضد آفتاب: شما که نمی خواهید بعد از یک کوهنوردی تابستانی، با پوستتان خداحافظی کنید؟ پس در استفاده از ضدآفتاب به هیچ وجه کوتاهی نکنید و هر ساعت ضد آفتابتان را تمدید کنید. در ارتفاعات خورشید تندتر می تابد و احتمال سوختگی تان بیشتر است. پس به تمام قسمت های بدنتان که در معرض آفتاب قرار دارد، کرم بزنید.

 

8) عینک مناسب: عینک شما باید مانع از ورود اشعه مضر uv باشد و این موضوع در ارتفاعات بالاتر اهمیت بیشتری پیدا می کند. چون میزان اشعه با افزایش ارتفاع به صورت تصاعدی زیاد می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد