مجله ورزشی

مجله ورزشی - اخبار و اموزش حرفه ای ورزش ها

مجله ورزشی

مجله ورزشی - اخبار و اموزش حرفه ای ورزش ها

شیوه های در دست گرفتن راکت بدمینتون

شیوه اصلی گرفتن راکت :

 هدف از شیوه های گوناگون گرفتن راکت ، نگاه داشتن دسته آن برای در دست گرفتن کنترل سر و سطح آن است .راکت دو سطح همسان دارد : سطح فورهند و سطح بک هند .چون راکت های جدید بسیار سبک اند و نیازمند کنترل زیاد انگشتان اند ، قاعده مهمی که باید به خاطر داشت ، آن است که هرگز دسته را خیلی محکم در دست نگیرید . شکل (13) نمایی از دسته راکت و وضعیت های اصلی قرار گرفتن دست را نشان می دهد .

شیوه اصلی گرفتن راکت در فورهند :

روش 1 : راکت را از گردن آن ، در دستی نگاه دارید که راکت را با آن نمی گیرید . کف دستی را که راکت را با آن می گیرید ، روی زه های راکت بگذارید . کف دست را به سمت پائین راکت بکشید ، تا جایی که کف دست پشت دسته راکت قرار گیرد . به آرامی انگشتان و شست را دور دسته ببندید .

روش 2 : راکت را از گردن آن در دستی نگاه دارید که راکت را با آن نمی گیرید . سر راکت باید به جلو اشاره کندو سمت لبه قاب راکت رو به سوی زمین باشد . در این حالت ،به آرامی با دسته راکت دست بدهید ( شکل های15 و 14  توجه : برای احساس راحتی بیشتر در هنگام گرفتن راکت ، می توان انگشتان را از هم باز کرد .

شیوه اصلی گرفتن راکت در بک هند :

روش : راکت را به شیوه گرفتن در فورهند نگاه دارید  . دست خود را شل کنید و روی لبه فوقانی دسته راکت حرکت دهید ، تا جایی که همه پهنای شست به لبه پشتی دسته راکت فشرده شود . اکنون به سادگی می توان با شست مستقیما به پشت سطح بک هند راکت فشار وارد آورید  (شکل 17 و 16 ) .

آموزش بدمینتون ،تاریخچه بدمینتون،وسایل بازی بدمینتون،قاعده سرویس در بازی تک نفره ،امتیاز هاُی بازی،شیوه اصلی گرفتن راکت ،

گرفتن چند منظوره راکت : این شیوه جایگزین گرفتن راکت است که صرفا اندکی با شیوه اصلی گرفتن راکت در بک هند تفاوت دارد . بسیاری از بازیکنان که شیوه اصلی گرفتن راکت در بک هند را دشوار می یابند . بین ضربه ها ، راکت را به این شیوه در دست می گیرند و برای بسیاری از ضربات بک هند از آن استفاده می کنند .

روش : راکت را به شیوه اصلی گرفتن در بک هند نگاه دارید . دست خود را شل کنید و وضع قرار گرفتن دست خود را تغییر دهید ، تا جایی که شست بر لبه ی قطری راکت فشرده شود .

تمرین های گرفتن راکت : این امر مهم است که بازیکن شیوه های اصلی گرفتن راکت را بیاموزد و بتواند به سادگی آن ها را جا به جا کند. تمرین های معمولی داخل و خارج زمین ، می تواند در این زمینه به بازیکن کمک کند .

تمرین های خارج از زمین

تکلیف 1 : دسته راکت را در دست بگیرید و با استفاده از شست و انگشتان برای حرکت دادن دسته در دست تان ، تغییر وضعیت گرفتن راکت را از یکی به دیگری تمرین کنید .

تکلیف 2 : دسته راکت را در دست تان بچرخانید و متوقف کردن آن را در یکی از وضعیت های اصلی گرفتن ، تمرین کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد