مجله ورزشی

مجله ورزشی - اخبار و اموزش حرفه ای ورزش ها

مجله ورزشی

مجله ورزشی - اخبار و اموزش حرفه ای ورزش ها

ساعد با دمبل تک دست نشسته

اطلاعات تمرین
نام تمرین : ساعد با دمبل تک دست نشسته (کف دست رو به بالا)
نوع تمرین : قدرتی
عضلات اصلی : ساعد
عضلات دیگر : -
تجهیزات : دمبل
سطح تمرین : مبتدی

آموزش تمرین :

1.یک نیمکت آماده کنید . یک دمبل در دست بگیرید در حالی که کف دست رو به بالا می باشد ساعدها را روی پا قرار دهید.این وضعیت شروع تمرین می باشد .

2.به آرامی مچ را به سمت پایین خم کنید .
 
3.کمی مکث کنید و سپس مچ را بالا بیاورید.

4.به تعداد توصیه شده حرکت را تکرار کنید .




تاریخ اختراع دوچرخه


۲۶ ژوئن ۱۸۱۹ ـ ثبت اختراع دوچرخه و نگاهی کوتاه به تاریخچه آن۲۶ ژوئن ۱۸۱۹ اختراع دوچرخه به ثبت رسید. به درستی معلوم نیست که در چه تاریخ و به دست چه فردی، نخستین دوچرخه ساخته شده است. طبق تحقیق برخی از مورخان، نخستین دوچرخه در سال ۱۷۹۰ در فرانسه ساخته شده بود. اسناد دقیق، از ساخت دوچرخه کاملتر و بازرگانی شدن این صنعت (تولید انبوه) در سال ۱۸۱۷ در آلمان و توسط «کارل دریس Karl Drais» حکایت می کند.
دوچرخه های اولیه دارای زنجیر و خودرو نبودند. زنجیر دوچرخه (انتقال نیروی رکاب زن به چرخ) در سال ۱۸۸۵ ساخته شد و حرکت با دوچرخه را آسان و بدون زحمت ساخت.
پیش از عمومی شدن استفاده از اتومبیل، دوچرخه به صورت سه و یا چهار چرخه،
دو نفره و سه نفره هم ساخته می شد که دوچرخه سوار می توانست همسرش را همانند نشستن در اتومبیل (نه روی زین و ترک بند) با خود ببرد و سواری دهد.
طبق برآورد رسمی، درسال ۲۰۰۵، جهان دارای بیش از یک میلیارد دوچرخه بوده است. پیش بینی شده است که با گران شدن بهای بنزین و نیز به خاطر حفظ تندرستی (لزوم ورزش روزانه)، استفاده از دوچرخه باردیگر افزایش یابد.
طبق یک میثاق بین المللی، از سال ۱۹۶۸ دوچرخه در عداد وسائط نقلیه که در ردیف «خودرو» هستند در آمده و راکب دوچرخه عنوان «راننده» یافته و لذا باید همه مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کند. به علاوه، اتومبیلرانان باید به حق دوچرخه سوار در معابر احترام بگذارند و ضمن حرکت، حق تقدم و فاصله قانونی را با دوچرخه رعایت کنند.

انتخاب دوچرخه مناسب

در ابتدا باید مشخص کنیم دوچرخه را برای چه منظوری می خواهیم استفاده کنیم  ؟

برخی دوچرخه را برای شهر و رفت و آمد منزل تا محل کار یا خرید روزانه می خواهند که بهترین انتخاب  مدلهای شهری می باشد

برخی قصد ایرانگردی و جهانگردی دارند و ترجیح می دهند در مسیرهای جاده آسفالته و گاه خاکی حرکت کنند که بهترین انتخاب مدلهای شهری توریستی می باشد .(سیستم دنده و ترمز و به خصوص لاستیک این مدل بازدهی فوق العاده در پیموندن مسیرهای طولانی دارد)

برخی قصد استفاده از دوچرخه در مسیرهای خاکی و بدون جاده و کوهستانی و کویری و جنگلی دارند بهترین انتخاب مدلهای کوهستان می باشد . (البته از این مدل در سایر مسیرها از جمله شهر و جاده نیز می توان استفاده کرد ولی بازدهی انرژی کمتر داشته و نسبت به مدل تخصصی که برای آن مسیرها طراحی شده شما را خسته می کند )    

برخی هم فقط میخواهند در جاده آسفالته برانند و از رسیدن به حداکثر سرعت و رکاب زدن لذت ببرند و البته مسابقات جاده بهترین انتخاب برای آنهامدلهای کورسی جاده می باشد . (سیستم دنده و ترمز و به خصوص طوقه و لاستیک این مدلها فقط مناسب مسیرهای آسفالته بدون کوچکترین چاله بوده و به هیچ وجه مناسب مسیرهای کوهستانی و شهر نمی باشند)

چه سایزی مناسب شما میباشد؟

طبق توصیه شرکت فوجی از قد 155تا 165 سایز 15 اینچ و از قد 165 تا 175 سایز 17 اینچ و از قد 175 تا 185 سایز 19 اینچ و از قد 185 به بالا سایز 21 اینچ

البته سایز 17 و 19 عرف بازار بوده و اغلب مدلها موجود می باشد و سایزهای 15 و 21 در برخی مدلها وارد کشور شده است .

چه نوع ترمزی در مدلهای کوهستان مناسب است ؟

دو نوع سیستم ترمز رایج داریم : 1) وی برک یا عمل بر روی طوقه 2) دیسک اعم از سیم و روغنی

سیستم دیسک گران تر از وی برک بوده و از مزایای آن اینکه در مسیرهای پر خاک و بارانی و گلی و گذر از رودخانه ها و به خصوص شیب تند سراشیبی ها کارایی بهتر داشته و دیرتر گرم شده و باران و گل اثری در صفحه دیسک ها نداشته و در مدلهای روغنی به دلیل این که داخل سیم ها روغن است و پلمپ گردو غبار نفوذ نمی کند و همیشه دسته ترمزها فنریت روز اول را داشته و کند نمی شود و از معایب گران بودن لنت ترمز و مراقب از صفحه دیسکها(البته صفحه ها مقاوم بوده و با هر ضربه ای تاب بر نمی دارد ) و هواگیری در مقاطع خاص است .

سیستم وی برک اگر استفاده شهری یا مسیرهای اغلب صاف و کویری دارید به خصوص هزینه کمتر می خواهید می تواند انتخاب مناسبی باشد . معایب این سیستم اینکه در مقاطعی خاصی روکش سیم ها به دلیل نفوذ گرد و غبار باید تمیز شده یا عوض گردند تا دسته ترمز فنریت روز اول را پیدا کند . در مسیرهای بارانی و گلی طوقه ها خیس شده و گاه گل گرفته در نتیجه کارایی ترمز کم می گردد.

چه تعداد دنده مورد نیاز است ؟

در بازار کنونی می شنویم 30 دنده یا 30 سرعته یا 27 یا 24 حال چه فرقی دارد و یعنی چه ؟ معمولا طبق قامه 3 سینی داشته و خودرو عقب از 7 تا 10 متغیر می باشد. ضرب 3 در 7 می شود 21 سرعت  و سه در ده می شود 30 سرعت . البته 30 سرعت به این معنی نیست که 30 حالت سرعت می توانید داشته باشید بلکه اصول فنی در اصل همان 10 حالت انتخاب سرعت به شما می دهد

یعنی سه دنده کوچکتر دنده عقب با طبق بزرگ جلو - چهار دنده میانی خودرو یا همان دنده عقب با طبق میانی جلو  -  سه دنده عقب بزرگتر خودرو با طبق کوچک جلو


تاریخچه بسکتبال در ایران

در سال 1324 فدراسیون بسکتبال ایران تاسیس شد. 
در سال 1948 برای اولین بار تیم ملی ایران در المپیک لندن شرکت که بازیکنان تیم ایران افراد مشروحه ذیل بودند :
دکتر صعودی پور-حسین سروری-حسین جبارزادگان-اصغر احساسی-اسفندیاری-رفعت جاه-حسین هاشمی- کاراندیش-اشتری-ابوالفضل صلبی-شادمان-صادقی که تیم ایران بازی های خوبی انجام داد.
در سال 1950 تیم ایران در یک جام اروپایی که در کشور ترکیه بین تیم های فرانسه ، یوگسلاوی ، ایتالیا ، مصر ، اتریش و ترکیه بود شرکت داشت که با بازی های خوبی که انجام داد پس از پیروزی بر ایتالیا ، اتریش و مصر در جای سوم قرار گرفت.
در سال 1951 در اولین دوره بازی های آسیایی که در دهلی بود شرکت نمود که در این دوره از بازی ها تیم ایران در جای سوم آسیا قرار گرفت.
در سال 1962 در بازی های چهارجانبه که بین تیم های پاکستان ، سیلان ، ترکیه و ایران در لاهور پاکستان انجام شد شرکت نمود.
در سال 1963 باز در بازی های چهارجانبه در سیلان حضور یافت.
در سال 1964 در تهران تیم ایران موفق شد بازی های چهارجانبه را با پیروزی به پایان برساند.
در سال 1966 تیم ایران در بازی های آسیایی بانکوک حضور یافت و پس از شکست از تیم های فیلیپین ، اسرائیل و کره جنوبی و پیروزی بر تیم های برمه و ویتنام در جای هفتم قرار گرفت.
در سال 1970 دوباره بازی های آسیایی در کشور تایلند بود و این بار هم تیم ایران هفتم شد.
در سال 1974 تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی بسکتبال آسیا در کشور فیلیپین شرکت نمود و بازی های خوبی که انجام داد در جای پنجم قهرمانی آسیا قرار گرفت. در این بازی ها بود که آقای محسن خلخالی بعنوان عضو تیم آسیا انتخاب شد و آقای امیر ایلیاوی جزو بهترین های آسیا شد.
در سال 1974 د ر بازی های آسیایی تهران تیم ایران در جای هفتم قرار گرفت که پس از حذف تیم کره شمالی یک پله بالاتر قرار گرفت و ششم شد.
در سال 1976 در بازی های سه جانبه که در کشور پاکستان بین تیم های ایران ، ترکیه و پاکستان بود حضور یافت و سوم شد.
در سال 1357 تیم ملی بازی های خوبی در کشور شوروی انجام داد که با شکست و یک پیروزی به ایران بازگشت.
در سال 1358 به بازی های آسیایی اعزام شد.
در سال 1360 به مسابقات قهرمانی آسیا که در کشور هند بود در شهر کلکته شرکت داشت و در جای هشتم قرار گرفت.
در سال 1361 با وجود اینکه تیم ملی ایران از هر لحاظ در آمادگی بسر می برد و مدت سه ماه در اردو بود یک هفته قبل از مسابقات اجازه شرکت به این تیم داده نشد.
در سال 1362 آخرین باری که تیم ملی ایران در بازی های رسمی شرکت داشت در یک سال قبل بود که در این دوره از بازی ها چهره خوبی از خودش نشان داد و پس از 5 پیروزی بر تیم های پاکستان ، اندونزی ، هنگ گنگ ، هند و اردن و یک شکست از تیم چین در جای پنجم قرار گرفت. در این دوره بود که مرحوم مجید پاشا مقدم به عضویت تیم آسیا درآمد.
در سال 1381 تیم ملی جوانان بسکتبال نایب قهرمان آسیا و جواز حضور در جام جهانی مالزی را بدست آورد و به مقام شانزدهم رسید.
در سال 1383 تیم های ملی جوانان در کشور هندوستان و امید در تهران هر دو برای اولین بار در تاریخ تاسیس این فدراسیون مقام اول آسیا و برنده مدال طلا گردیدند و تیم ملی امید به جام جهانی راه پیدا نمود که در مرداد ماه 84 به آرژانتین اعزام می گردد. 
در سال 1383 و 1384 تیم ملی مردان قهرمان اول مسابقات غرب آسیا در تهران و لبنان شد.
در سالهای 1382 و 1383 تیم ملی نوجوانان قهرمان غرب آسیا شد.
در سال 1384 جام ملت های آسیا در کشور قطر با حضور 16 تیم در چهار گروه برگزار شد که تیم های چین ، لبنان و قطر مقام های اول تا سوم را بدست آوردند و تیم ایران در جای ششم ایستاد.